Ännu en dröm.

Jag hade en dröm för ett tag sen, men jag har missat att skriva den här.

Jag och min klass från Ljungskile Folkhögskola är hemma hos Joakim i klassen och han bor i drömmen uppe på fridhem i Uddevalla. Jag tar en liten promenad i hans trädgård och upptäcker att det finns en liten vulkan på baksidan av hans hus. Eftersom som jag inser den överhängande risken med att vara kvar i närheten av vulkanen så upplyser jag min klass om vulkanen och erbjuder alla att vara hemma hos mig istället. Min klass helt avfärdar allt jag säger med typ "Nej, men nu har vi ju sagt till Joakim att vi ska vara här."

Eftersom alla väljer att stanna i närheten av en aktiv vulkan, som jag av någon anledning förstod skulle ha utbrott snart, så drar jag därifrån. Jag går neråt centrala Uddevalla från Fridhem. När jag har gått en bra bit, så kollar jag upp mot huset och ser en stor rökpelare och förstår att vulkanen har fått utbrott. Jag börjar springa så fort jag kan för att komma så långt bort som möjligt från vulkanen. Hela Uddevalla täcks av aska (tänk Silent Hill) och jag försöker springa genom några hyreshus för att inte andas in aska, men det finns vakter där som hindrar mig.

Så jag går runt nere i centrala Uddevalla som är helt öde och det regnar aska. Då hör jag hur någon visslar på Internationalen, så jag tänker att det måste vara någon trevlig människa som kan hjälpa mig. Jag går fram till de två personerna och börjar prata med dom, dom är med i Kommunistiska Partiet och är jättedryga mot mig. Så jag lämnar dom. Jag vaknar medan jag vandrar runt i ett askfyllt Uddevalla och har ont i halsen för att jag andats i aska.

När jag vaknade så hade jag faktiskt ont i halsen på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0