Bohusläningen.

Jag måste bara få ventilera min frustration över Bohusläningen.
När jag blir äldre och ska bestämma mig för om vilken dagstidning jag ska läsa på morgonen, eller om jag överhuvudtaget ska ha någon, så kommer jag aldrig att ha Bohusläningen.
Deras kritiska granskande av hur kommunen styrs har förvandlats till ett mesigt ja sägande. Kan det bero på att det är en borgerlig tidning?
Är det inte varje journalists ansvar att vara objektiv och att alltid kritiskt granska det som händer i samhället?

Jag kommer nog sitta och kolla på Al Jazeera på morgonen.

Kommentarer
Postat av: Fritt ur hjärtat

Jo du, kritisk granskning är vi många som drömmer om! Inte bara vår blaska saknar det tyvärr, men det är ju den som upprör oss. Jag var så arg att jag tog Götebrogsposten och DN, då blev jag ännu argare så nu har jag samma gamla Bohusläning.

Föresten ville jag bara säga hej, kul att du börjat blogga!

2009-06-11 @ 13:13:23
URL: http://fritturhjartat.blogspot.com/
Postat av: Klara

Jo, det är tyvärr så det blir med dom flesta tidningarna. Jag kommer nog troligtvis inte att ha någon tidning alls. Tack så mycket :)

2009-06-11 @ 21:55:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0